Thursday, April 26, 2012

Patience

Nak lomba lari ujung minggu ni.
Tekak ada aura nak batuk.
Hidung tersumbat, makan piza pun dah rasa cam makan kertas kadbod.
Tang nak jaga taknak batuk la, dok teringin macam-macam.

Bila makan lunch ngan Chiam tiap-tiap hari, dok tahan je dr mengoder air sejuk.
" teh O  panas" kataku dengan muka ketat.
Sedangkan air bandung chiam begitu menggoda.

 " Hai, kak. Akak nampak cantik harini" katanya.

Hari Isnin haritu, masa stock up groceries, tetibe je tangan capai Mocha Crumble.
Serius tak ingat the last time aku beli ice cream dalam carton. The last chocolate mint flavoured aku beli pun dok ada lagi dalam ice box.
Skarang ni every time bukak freezer dok tahan je.
Tahaaaannnnnnn jeeeee.

Tadi lepas sessi letihan membuang peluh toksid ( ni ayat keji MLM) , aku dok meng contemplate je nak bukak that chilled coke light. Dok terbayang the glistening of condensation on it's silver exterior ( macam keta pulak).
Ingat dulu taim uni, membe aku cakap, mak dia kasi dia minum coke sejuk untuk hilang batuk. Coming from a family  history of asthma, aku rasa kalau mak aku buat cam ni kat aku taim kecik-kecik dulu, alamat masuk ER je la.


Bertenang. Tarik nafas. Berusahalah.
Buat masa ni, teh o panas satu.

2 comments:

  1. Cobaan!

    Cepat baik & boleh cepat lari

    Gud luck this wiken! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga terus diberikan kekuatan. Haha.
      Thnaks. Hopefully we will make it.

      Delete