Friday, December 7, 2012

Malas

Serius malas lari hari ni

Bila aku balik rumah aku teringat janji nak lari hari ni. Last time lari hari Isnin. Selasa sampai Khamis busy sebab outstation berkursus.
Kat hotel tempat berkursus, tiap-tiap hari lalu tepi gym dia. Nampak treadmill dia menggoda je. So aku buat janji, balik hari Jumaat,  first thing after work I'll get up on the mill to run.

Tapi bila balik je, banyak betul idea setan nak divert attention aku.
Penatla ( walhal tak penat pun)
Senak perut la ( takde la sangat)
Garmin tak jumpa la ( semenjak dua menjak ni memang tak guna pun)
Lapar la ( memang selalu pun)
Nak kalut apa, hang tu bukannya nak race pun ( ha, bab ni memang betul)

Tapi aku tengok treadmill tu dok tenung semacam je kat aku.
Aku buat derk pun dia dok usha jugak.
Aku naik atas , Runner's World pulak dok jegil. Bila aku flipped the cover down, muka belakang pulak ada gambar kasut  lari.
Hampeh.

Bila bukak komputer jangan cakap la. Secara otomatis je benda-benda running berceragah depan mata.
Sabar je la.

So the treadmill won.
And after 32 minutes, I guess I feel better.

6 comments:

  1. Salute ..I have given up n succumbed to M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't la be that way KJ.
      The M bug , in way, can be lethal.
      Unless you're still resting because of your slipped disk thingy.

      Delete
  2. Haha it's a problem and am taking it farther than I shd too lol .. Sigh ..JB is bad for me !!

    ReplyDelete
  3. But I thught you got lotsa running buddies in JB.
    Time to invest on a treadmill perhaps?

    ReplyDelete